نقش و جایگاه رسانه منبر در افغانستان

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسنده

کارشناس ارشد رشته تبلیغ و ارتباطات

چکیده

این مقاله پس از طرح اهمیت و ضرورت شناخت، جایگاه «رسانه منبر در افغانستان، درحال حاضر» را مورد بررسی قرار می­دهد. روش تحقیق مورد استفاده در این مقاله روش کتاب خانه­ای و مصاحبه­ای توصیفی تحلیلی است. در این مقاله نقش و جایگا رسانه منبر در افغانستان با ذکر شواهد و منابع معتبر مورد بررسی قرار گرفته است و نیز در این پژوهش به اختصار به تبیین نمادهای مذهبی و دینی در افغانستان و تأثیر شگرف آن پرداخته شده است و در پایان، منبر بهترین رسانه در سیره ائمّه علیهم مورد برسی قرارگرفته است. یافته­های این مقاله نشان می­دهد که، اسلام بر آن است تا محیط زندگی انسانی را به شکلی در آورد که هر کسی بتواند استعدادها و توانمندی­های خویش را بروز دهد و به فضایل کامل دست یابد و دنیا و آخرت خویش را آباد کرده و خوشبختی را دریابد.
 

کلیدواژه‌ها


  1. قرآن

    1. . دهخدا، علی اکبر، لغت نامه.
    2. بچاری، جعفر؛ کتاب تبلیغ، قم، انتشارات نورالنور، 1386.
    3. غبار، میرغلام محمد، افغانستان درمسیرتاریخ، قم، ناشر مؤلف باهمکاری صحافی احسانی،1375.
    4. امیری، محمد صادق ،کارشناسی ارشد؛ برسی جایگاه و کارکرد تربیتی حسینیه­ها در افغانستان، قم: مدرسه عالی فقه معارف اسلامی، 1386.
    5. سایت پایگاه خبری پیام آفتاب.
    6. محقق، حسین علی، کارشناسی ارشد رشته دین و رسانه مؤسسه آموزش عالی علوم انسانی، قم.
    7. مبارز، محمد قاسم، دکتری مدرسه عالی امام خمینی1 قم.
    8. محمدی، محمد داود کارشناس ارشد مجتمع آموزش عالی ققه، قم.