نقش اخلاق در تبلیغ

نویسنده

مدرسه عالی علوم انسانی تبلیغ و ارتباطات اسلامی دین و رسانه

چکیده

توجه به ضرورت ها ی اخلاقی درحوزه تبلیغات، بخصوص تبلیغات حرفه ای از جمله ضرورت های است که در عرصه تبلیغات بخصوص تبلیغات دینی از اهمیت ویژه ای بر خوردار است.از آنجاکه شناخت نیازها و خواسته‌های مردم برای راهبردی کردن شگردهای تبلیغات و ایجاد تقاضا در بین توده های مردم، از اصول اساسی تبلیغات در عرصه رقابت تبلیغاتی  بخصوص در عرصه  رقابت فرهنگی  است ،بنابراین اغلب بستری را فراهم می­سازد که موسسات  فرهنگی _تربیتی ، اخلاق، فرهنگ، ارزش ها و روح ساده زیستی افراد جامعه را در رسیدن به اهداف اقتصادی خود مد نظر قرار دهند؛ لذا ضروری ِاست تا در شرایط خطیر امروزی  جامعه ی انسانی به انواع شیوه هاوابزار تبلیغات دست یافته اند،دشمنان تمدنی اسلام با بهره گیری ازابزار مدرن وپیشرفته ی امروزی ، که فاقد روح اخلاق وتوجه به شئونات انسانی است ، جامعه اسلامی را تحت الشعاع قرار داده وفرهنگ ها را آسیب پذیر ساخته است، ضروری می­نماید تا بایستگی های اخلاقی در عرصه ی تبلیغات ، بویژه تبلیغات دینی،  مرد پژوهش وکناکش قرار بگیرد.
 
 

 

کلیدواژه‌ها