جاذبه رسانه برای مخاطب

نویسنده

دانش آموخته جامعه المصطفی العالمیه ، عضو انجمن تبلیغ و ارتباطات مو سسه آموزش عالی علوم انسانی

چکیده

در شرایطی امروزی جذب مخاطب، برای پیام‌رسان و پیام دهنده باید در اولویت برنامه‌های تبلیغاتی قرار بگیرد به‌صورت علمی مبلغان که با این رویکرد قدم به عرصه رسانه جهانی می­گذارد باید کاری کند که رسانه مبلغ؛ برای مخاطب جاذبه داشته باشد. رعایت این امر، باعث می­شود که از همان لحظه‌های آغازینِ گفتار یا نوشتار، مخاطبان، جذب مفاهیم یا موضوعات شده و تا پایان ارتباط تأثیرگذار و تمام‌عیار با فرستنده پیام برقرار نمایند و در خود نوعی روشنگری نسبت به خواسته‌هایشان احساس نموده و هر بحثی را پاسخی به پرسش‌های خود دانسته و فرستنده پیام را دارای سلیقه خوب شایسته دیدگاهی نو و باخبر از نیازهای روز و صاحب‌نظر در مسائل فکری فرهنگی امروز و فردای جامعه بیابند. پروردگار حکیم این ویژگی ضروری مبلغ را تحت عنوان «بصیرت» یادکرده و به رسول خدا چنین می‌فرماید: «قل هذهِ سبیلی اَدعوا الی اللّه علی بصیرة اَنا و من اتّبعَنی» یوسف؛ 108)
بگو این است راه من که من و هر کس پیروی ام کرد با بصیرت و بینائی به‌سوی خدا دعوت می­کنیم.
اساساً برای توانمند گری در هر کاری انسان نیازمند به تصور و آگاهی است. ازاین‌رو شناخت و بینش صحیح در امر جوانان برای هدایت و راهنمایی آنان یک امر ضروری و واجب است. حضرت رسول (ص) می­فرماید: «مَن عَلی غیرِ عِلمٍ کان ما یُفْسِدُ اکثَر مِمّایُصْلِح» (الکافی ج 1؛ 44) «هر که بدون دانش وارد کاری شود بیشتر مایه فساد است تا اصلاح»
 

 

کلیدواژه‌ها