اصول و الزامات تبلیغ

نویسنده

فارغ التحصیل سطح چهار- کارشناسی ار شد تبلیغ و ارتباطات

چکیده

 مبلغ برای موفقیت و حفظ سلامتی کار در تبلیغ باید اصول واستلزامات آن را بشناسد و به کار گیرد. سمت و سوی حرکت تبلیغی مبلغان باید در جهت مشکل شناس و حل آن باشد. برطرف کردن مشکلات فرهنگی عقیدتی، روانی، بدون شناخت مشکل، امکان پذیر نیست. مخاطب همیشه گرفتار مشلات فرهنگی نیست، بلکه بیشتر مواقع در اثر عدم تأمین نیازهای واقعی است که انحراف عقدتی پیدا می‌کند. لذا قرآن افکار عمومی را مورد توجه قرار می‌دهد. از این جهت است که پیام خوب وقتی می‌تواند اعتماد پیام گیرنده را به خود جلب کند که از پشتوانه تجربی وعملی بر خوردار باشد. اگر در تبلیغات حرف‌هایی مطرح شود که عملی را بدنبال نداشته باشد تبلیغات تأثیر مثبت خود را نخواهد گذاشت، بنابراین شخصی مبلّغ برای موفقیت در امر تبلیغ باید اصول و مقرّرات را بشناسد و از آنها کمال بهره و استفاده لازم ر اببرد زیرا کیفیت  تبلیغ وابسته به این اصول است.

کلیدواژه‌ها